reklama

Rozlúčka s Jánom Pavlom /7.-8.4.05/ - autentická reportáž z Ríma

Toto je 1. časť reportáže z Ríma, z dní, keď sa spojil celý svet pri hrobe jedného muža.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

 Ako to všetko začalo? Po smrti sv. otca Jána Pavla II. v sobotu 02.04.05 mi vyvstalo niekoľko otázok. Jedna z nich: "Ján Pavol bol obrovský svätý človek, urobil tak veľa pre mňa, pre moju vlasť i celý svet. Som ochotný ísť mu vzdať osobne posledný hold?" Odpoveď na seba nenechala dlho čakať, nevedel som však ako. V nedeľu večer som sa modlil tatko: "Pane, ak chceš, aby som šiel do Ríma, daj nech do polnoci pondelka 04.04. dostanem ponuku na cestu." Hľadal som rôzne možnosti, zistil som si vlak, pýtal sa na autobusy, robil som zo svojej strany čo sa dalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Pondelok 04.04.05, 2051, spolubývajúci, ktorý vedel o mojom zámere, prišiel domov a povedal, že istý kňaz od Levíc zháňa ľudí do autobusu na cestu do Ríma. Mal som jeho čísla a pokúšal som sa mu dovolať. Na 1. krát nič, ale ani na 3.

 Pondelok 04.04.05, 2130, volá kamarát z Humenného, že z Košíc chcú ísť mladí na pohreb autobusom, či nechcem ísť s nimi. Tento chalan však nevedel nič o mojich zámeroch. Náhoda? 

 Pondelok 04.04.05, 2220, podarilo sa mi dovolať kňazovi od Levíc, volá sa Edo Pecha. "Nejaké miesto by tu ešte bolo" povedal a keď som sa dozvedel cenu, bol som ešte viac rád. Zavolal som kamarátovi i našim spoločným známym a dal som mu možnosť prísť do nášho autobusu. Nakoniec sa našlo spolu 5 miest pre nás. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Povedal som si, že ak sa mi podarí ísť do Ríma, predám lístok na koncert U2 v hodnote 1900 Sk. Nielenže Pán vypočul naše modlitby, ale i cena za spiatočnú cestu do Ríma stála na korunu presne 1900 Sk. Náhoda? 

 Odchod bol naplánovaný na stredu 06.04.05 o 18.00 z BA. Stretli sme sa a čakali na vytúžený autobus, plní očakávaní. Nakoniec prišli autobusy 2 a vysvitlo, že je nás tu viacero malých skupiniek, ktoré sa vzájomne nepoznajú a mnoho mladých.

 Nasadli sme do autubusu a kňaz Edo sa k nám prihovoril: "V pondelok ráno som si povedal, že by sme mohli vziať partiu mladých a autom ísť na pohreb do Ríma. Zrazu sa tých ľudí zbieralo dosť veľa, tak som sa pokúsil objednať autobus. K večeru už bola situácia taká, že 1 autobus nestačí, tak som objednal i 2. Takže teraz nás je tu 84 ľudí."   

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vyrážame! Pred nami Dolné Rakúsko a nad veternými mlynmi žiari večerné slnko.

Obrázok blogu

V noci sme prešli rakúsko - talianskou hranicou, bolo však netradičné, že sme museli zastaviť a colníci prebehli cez autobus a kontrolovali doklady. Ráno vyšlo slnko spoza Apenín a čím bližšie sme boli k Rímu, tým hustejšia bola doprava. Atmosféra v autobuse bola vcelku veselá, spevavá a premodlená:-)

Obrázok blogu

Po 1200 km cesty sme okolo 10.00 dorazili na predmestie Ríma. Niekoľkými zápachami sme sa pomaly dostali až k cieľu, parkovisku pred olympijským štadiónom, domovským stánkom Lazia Rím.

Obrázok blogu

Vedeli sme, že dnes, teda vo štvrtok 07.04.05, bude bazilika otvorená len do 21.00, keďže treba pripraviť veci na zajtrajší obrad. Dozvedeli sme sa taktiež fámy, že v rade na námestí sa čaká až 10 hod a keďže v tom čase bolo tesne pred 12.00, uvažovali sme, či sa nám podarí dostať až k sv. otcovi. Verili sme však, že keď sa to zázrakom všetko začalo, že to bude aj pokračovať. Vyrazili sme v ústrety centru Ríma, dostali sa až k hradbám Vatikánu bočnými uličkami sa pomaly približovali k hlavnej tepne do Vatikánu, Via della Conciliazione..

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

... a Mirka s Alenou z Humenného tiež.

Obrázok blogu

 Tak a sme tu. Pred nami chrám sv. Petra. Akí malí sa cítime.   

Obrázok blogu

Je presne 12.30 a staviame sa do nekončiaceho zástupu ľudí rôznych kultúr a jazykov, mladých i starých, katolíkov i neveriacich v nespočetnej farebnej vlajkovej výzdobe pod horúcim slnkom.

Obrázok blogu

Ako tak stojíme, na veľkoplošnej obrazovke sa objavil náš pán prezident I. Gašparovič s pani manželkou. Dostaneme sa i my tak blízko k svätému otcovi?

Obrázok blogu

Rad sa pomaly posúva a 14.30 sa dostávame na roh Via della Conciliazione, tu začína Vatikán a námestie sv. Petra. Atmosféra je stále hlbšia.

Obrázok blogu

V žiari slnka sa ocitla naša vlajka, vlajka krajiny, ktorú sv. otec Ján Pavol II tak miloval

Obrázok blogu

 Je 16.30 a my sa dostávame už bezprostredne pred baziliku. Od nej sa nám naskytol úžasný pohľad na celé námestie. Teda nečakali sme 10 hod, ale len 4.

Obrázok blogu

Pri jednej z fontán na námestí sa nám naskytol takýto pohľad..

Obrázok blogu

Vstupujeme do ticha baziliky, krvi by sa nedorezal.

Obrázok blogu

Dlhý zástup ľudí sa musí posúvať pomaly, ale nesmie zastať, lebo von čakajú ďalšie desaťtisíce. Sme stále bližšie, a v modlitbe hlbšie.

Obrázok blogu

Už sme takmer pri ňom, veľké ticho.

Obrázok blogu

 Ďakujme Pánovi, lebo je dobrý

 lebo Jeho milosrdenstvo trvá naveky.

Obrázok blogu

Toľko stretnutí s Tebou.

Keď sme putovali z Humenného 4 dni do Košíc v júli 1995

keď sme putovali 2 dni z Partizánskeho do B.Bystrice v septembri 2003

keď sme ťa videli trpieť pod krížom v Petržalke

a teraz

VĎAKA za TVOJ ŽIVOT

VĎAKA za TVOJU svätú SMRŤ

sv. otče

Obrázok blogu

 ... a Ježiša položili Márii do náručia.... a Michelangelo to stvárnil dokonale 

Teba tiež Mária berie do náručia, Tá, ktorej si patril celý.

Obrázok blogu

vychádzame, pohnutí a v tichu

Obrázok blogu

Kamarát Tóno s pani manželkou, badať hlboké pohnutie v ich tvárach

Obrázok blogu

Karabineiri za hradbami Vatikánu sa chystajú na zajtrajší pohreb...

Obrázok blogu

My si zase hľadáme miesto na spanie medzi ďalšími tisícami pútnikov. Noc bola pomerne chladná, teplý spacák to zachránil. Cítili sme sa ako bezdomovci a ako siroty, ale vo vzduchu bola neopísateľná atmosféra. Všetci sme vedeli, že sme sa zhromaždili okolo najväčšieho svätca našich čias. On bol v bazilike a my na každom voľnom priestranstve okolo. Obklopili sme ho, ako nás on celý svoj život obklopoval Božou láskou.

Obrázok blogu

Rím túto noc nespal, niektorí boli celú noc doslova na nohách. 

 Rím túto noc nespal, očakával pohreb Jána Pavla Veľkého.

Obrázok blogu
Stanley Uhrin

Stanley Uhrin

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Celkom obycajny chalan s environmentalnou kvalifikaciou a narucou, ktora chce objat usmev Bozej lasky v kazdom cloveku:-) Zoznam autorových rubrík:  Čistá haluzPoetrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu